Saturday, November 13, 2010

KU DAMBA CINTAMU YA ALLAH.....

Assalamualaikum wbt...puji & syukur kulafazkan buat Penciptaku,Allah swt,selawat & salam buat idola hati tercinta Rasulullah saw,keluarganya serta para sahabat seperjuangan Baginda. Tidak kulupakan juga segugus doa ikhlas driku buat arwah bonda & ayahanda tersayang,kaum keluarga,guru2,sahabat2 serta seluruh saudara seagamaku (Islam)...Moga kita semua sentiasa berada dlm lingkungan rahmat & kasih sayangNYA..ameen.

"Ya Allah,dalam menikmati kurniaanMU tak terucap lafaz terima kasiku,namun utk jadi yg terbaik masih jua blum ku mampu,dalam sujud cintaku tenang ku diulit rindu,terasa cemas utk hidup tnpa redhaMU...."

Itulah antara bait2 lagu yg sntiasa menyerikan laman blogku,begitu tenang & penuh dgn penghayatan...mengusik jiwa hamba yg sering tergelincir dlm kejahilan....Ya, hamba Allah ini sering memungkiri janjinya, juga kdgkala melupakanMU namun hamba ini masih diberi peluang utk terus menikmati kurniaanMU...aku bersyukur Ya Allah, Engkau sering bersamaku dalam apa jua perkara. Namun layakkah aku menyatakan cintaku padaMU sedangkan kekhilafan sering menguasai diriku, membuatku sering berpaling daripadaMU??...Astaghfirullah...aku mohon keampunanMU Ya Allah, ampunilah hambaMU ini...tidak snggup rsanya dri ini bnafas menghirup udara kurniaanMU ini tanpa redha dariMU, tidak snggup utk kaki ini melangkah walau setapak sekalipun tnpa lindungan rahmatMU, & tdk upaya utk dri ini hidup di dunia tanpa cinta & kasih sayangMU duhai Penciptaku Yg Maha Agung.....

Ya Allah, dalam sujud ku sering berdoa moga diri ini sntiasa dberi kekuatan utk trus berjuang dlm agamaMU...biarlah hidup & matiku dlm agama Islam ini Ya Allah, jgnlah Engkau pesongkan hatiku dripada agamaMU yg suci ini...aku mohon padaMU Ya Allah, aku mohon...lindungilah aku daripada pengaruh musuh yg berniat menjatuhkan agamaMU,....tiupkanlah semangat jihad ke dalam jiwa & ragaku, agar ianya sntiasa mekar dlm hatiku untuk terus istiQamah melalui landsanMU...

Ya Allah aku merayu padamu dgn sepenuh hatiku, bantulah aku utk mensolehahkan diriku...lembutkanlah hatiku utk menrima stiap seruanMU agar seluruh perjalanan hidupku beroleh keberkatan yg bisa membuatkan aku lebih tenang dlm pengembaraan di dunia ini....

Sesungguhnya Engkaulah Tuhan Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...KU DAMBA CINTAMU YA ALLAH.....




BY SAHARA HAMID

No comments:

Post a Comment