Tuesday, March 20, 2012

Mujahidah Solehah_dipetik dr. blog CAHAYA KEHIDUPAN^_^

Mujahidah Solehah..
mengalir air mataku membasahi pipi..
tatkala di campak ke tanah yang gersang lagi sepi..
termenung diriku berfikir sendiri..
ketika mana amanah datang tanpa ku rela hati..
ingin ku tempis jauh dari sanubari..
tapi tidak terdaya ku melawan kuasa Illahi..
namun, ku tetap gagahkan diri..
kerana aku seorang serikandi..

Mujahidah Solehah..
Apabila tersungkur ku bangkit berdiri..
ketika dihembus roh perjuangan kembali..
Apabila ku tersungkur lagi rebah ke bumi..
sahabat menyapa memberi motivasi..
Ku redah lautan api yang penuh mehnah dan tribulasi..
namun, ku tetap tabahkan diri..
kerana aku seorang serikandi..

Mujahidah Solehah..
petahnya berbicara sehingga mampu menggegar bumi..
terkadang terlanjur tanpa ku sedari...
Andainya ada yang terguris di hati..
maafkanlah sekujur badan yang lemah ini..
kelemahan ku itu minta di ampuni..
namun, ku tetap teruskan perjuangan memecahkan tradisi..
kerana aku seorang serikandi..

Mujahidah Solehah..
ku bimbang tatkala ujub menyapa diri..
mulalah timbul perasaan meninggi diri..
yang bisa memandu riakku memuncak tinggi..
sehingga diri dimamah ego yang meracuni diri..
aku sentiasa memohon kepadaMu Ya Rabbi..
supaya hidupku sentiasa diredhai..
Namun, ku teruskan mendidik hati dan nurani..
kerana aku seorang serikandi..

Mujahidah Solehah..
ku ingin menjadi selembut Khadijah..
Ku ingin menjadi setabah Sumayyah..
Ku ingin menjadi sebijak Aishah..
Ku ingin juga menjadi seberani Rabiatul Adawaiyyah..
Tapi, siapalah diriku ini..
hanya seorang insan yang hina dan keji..
yang terus menagih kasih Illahi..
namun, akan ku tetap berjuang sehingga mati..
sampaikan tumpah darahku mengalir ke bumi..
dugaan datang ku sanggup hadapi..
semata-mata untuk meraih cinta yang hakiki..
ku akan tegarkan langkahku ini..
kerana aku seorang serikandi..

No comments:

Post a Comment