Monday, March 12, 2012

SYURGA DUNIA ^_^

Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum Warahmatullahiwabarakatuh.....

SubhanAllah, Alhamdulillah Wala ila ha illallah, Allahuakbar.  Tiada ungkapan teragung melainkan ungkapan cinta kepadaMU Ya Allah.  Tiada kasih teragung melainkan kasihMU & tiada rindu teragung melainkan rindu kepadaMU...Namun, adakah diri ini benar2 layak mengungkapkan kata rindu & cinta kpdMU sdgkan ianya sntiasa terpalit noda & dosa??? Astagfirullah..Moga Aku tdk pnah kehilangan cintaMU wahai Yang Teragung..Bimbinglah hati ini agar sntiasa takut dan kuat dlm mnjalankan amanahku pdMU.

Berbalik kpd coretan kali ini, tiada apa yg istimewa utk dipaparkan melainkan lebih kpd diari kehidupanku dlm pengembaraan di bumi Allah yg serba indah nmun terselit duri2 halangan & rintangan yg bakal mencabar minda dan kekuatan iman agar tidak tersungkur trus di persimpangan.  Setiap pagi sblm keluar dr syurga dunia (rumahku), hati sentiasa mengingati diri agar perbanyakkan berdoa dan mmbaca ayat Kursi sbg pelindung daripada sebarang gangguan dan bahaya.  insyaAllah.

"Barang siapa membaca ayat Al-Kursi sebelum keluar rumahnya, maka Allah SWT mengutuskan 70,000 Malaikat kepadanya – mereka semua memohon keampunan dan mendoakan baginya."

Pulang sahaja dr pejabat petang smlm, spt biasa aku plu bgerak pntas utk solat, mnydiakan mnum ptg & mkn malam.  Sejujurnya agak keletihan namun apbila kita ikhlas melakukan sesuatu, insyaAllah keletihan itu akan beransur2 hilang.  Dapat berbakti kpd suamiku dlm mnydiakan makan minumnya mnimbulkan satu kepuasan dan ketenangan dlm hati ini. 

Sedang aku sibuk menyediakan makan malam (dlm area pkul 6.15 pm), kedengaran motosikal suamiku dihalaman rumah.  Tahulah aku bahawa bidadara syurgaku sdh pulang.  Dan mnjadi amalanku utk bgegas mmbuka pntu wlu pun suamiku mmbwa knci rumah.  Dalam mood kepenatan, ku cuba maniskan senyuman agar bisa menenangkan hati suami yg bru pulang.  Salamnya ku sambut bahagia dan segera ku capai helmet dan beg sandangnya utk disimpan.

Sambil mengenepikan dahulu menu makan malam buat seketika, tanganku rancak menyediakan hidangan mnum petang utk suami tersayang.  Sambil menikmati hidangan kami bersembang kosong di mana topiknya lbih kpd btya kbar msing2 & ada saja cerita2 menarik yg blaku di sepanjang hari.  Setelah itu aku kembali menyambung  tugasku. 

Pada sblh malamnya, selesai sja mkn malam baru aku tersedar yg pakaian masih blm dicuci.  Kebiasaannya sblm solat maghrib aku sdh msukkan dlm mesin basuh.  Nt lpas mkn malam dh boleh sidai.(Biasela nk bsuh wktu pagi time keje mmg xsmpat)  Kebiasaan klu hari bekerja pkul 10 mmg aku dh tdo, tkut tlwat nk bgun 5.30 pgi sok.  Suamiku yg amat memahami memintaku msukkan je pakaian dlm mesin bsuh dlu, urusan sidai-menyidai serahkan pdnya.  Aku plak yg x smpai hti.  Tp nk tggu pakaian 2 siap dicuci mbil masa lama jgak.  Setelah suamiku beriya-iya mahu mmbantu, aku pn apa lagi, trusla msuk tdo...hehe thanks syg ats keprihatinanmu...Pagi td mse bgun nk siap pgi keje, aku tgok pakaian dh pn tersidai dgn kemas skali di ampaian dlm rumahku.  Sejuk hati dpt suami penyayang mcm ni...Alhamdulillah.  Dengan hati yg bbunga2 aku ke pejabat pagi ini smbil berdoa:

"Ya Allah, Engkau rahmatilah suamiku, berkatilah dia & lindungi dia di bawah naungan kasih sayangMU.  Jadikanlah dia bidadara syurga untukku & jadilah aku bidadari syurga untuknya, semoga kami semua dpt bkumpul smula di syurgaMU kelak dengan izinMU.  Amin."

P/s~~> suami & isteri perlu saling melengkapi, terima kelebihan dan kelemahan seadanya kerana tidak semua org akn sempurna.  Saling mmbimbing & menasihati dmi kebaikan bersama, itulah yg akan mnjadikan rumah kita Syurga Dunia.  InsyaAllah^_^



No comments:

Post a Comment